Visokošolski strokovni (VS) študijski program prve stopnje Menedžment kakovosti
Temeljni cilji visokošolskega strokovnega (VS) študijskega programa prve stopnje Menedžment kakovosti
Cilj visokošolskega strokovnega (VS) študijskega programa prve stopnje Menedžment kakovosti je izobraziti diplomante s temeljnimi znanji s področja organizacijskih ved, s širokim znanjem raziskovalnih metod ter dobrim poznavanjem modelov, standardov in orodij kakovosti.
Diplomanti bodo poznali pomen in možnosti uporabe dognanj sodobne organizacijske teorije v realnem okolju organizacij s poudarkom na prepoznavanju priložnosti za nenehno izboljševanje kakovosti proizvodov in storitev, procesov in celotne procesno zasnovane organizacije.
S svojim širokim interdisciplinarnim znanjem se bodo lahko takoj po prvi stopnji vključili v kreativni delovni proces v organizacijah v gospodarstvu, javni upravi ali v nevladnih organizacijah ali pa nadaljevali študij na drugi in kasneje na tretji stopnji.
Ob zaključku visokošolskega strokovnega (VS) študijskega programa prve stopnje Menedžment kakovosti želimo študentom zagotoviti internalizacijo gradnikov sodobne organizacijske teorije, temelječe na organizaciji kot ciljno usmerjenih razmerij med ljudmi in internalizacijo avtopoietičnega koncepta obvladovanja kakovosti in odličnosti, temelječega na spiralno-vijačnem zaporedju planiranja, izvedbe, preverjanja in ukrepanja (Demingov P-D-C-A krog).
Odločilno pomemben poudarek bo dan spoznavanju sodobnih pristopov, modelov in orodij, ki jih najboljše organizacije uporabljajo v svoji vsakodnevni praksi.
Pogoji za vpis
V prvi letnik visokošolskega strokovnega (VS) študijskega programa prve stopnje Menedžment kakovosti se lahko na osnovi 38. člena Zakona o visokem šolstvu vpiše:
A. kdor je opravil maturo,
B. kdor je opravil poklicno maturo ali zaključni izpit v kateremkoli srednješolskem programu,
C. kdor je pred 01. 06. 1995 končal katerikoli štiriletni srednješolski program.
Fakulteta lahko omeji vpis, če število prijav bistveno presega število razpisanih mest. Pri omejitvi vpisa so kandidati/ke iz točk A., B. in C. izbrani po kriteriju doseženih točk splošnega učnega uspeha v tretjem in četrtem letniku (40% točk) in splošnega učnega uspeha pri maturi oziroma poklicnem izpitu (60% točk).
Neposredno v drugi letnik visokošolskega strokovnega (VS) študijskega programa prve stopnje Menedžment kakovosti se lahko vpiše, kdor je uspešno zaključil/a višješolski strokovni program, sprejet po 01. 01. 1994, če izpolnjuje pogoje za vpis v visokošolski strokovni program. Vpisani študenti morajo do vpisa v tretji letnik opraviti diferencialne izpite, ki izhajajo iz razlik med programi. Te predpiše ustrezni organ FOŠ v skupnem obsegu največ 24 KT.
Neposredno v tretji letnik visokošolskega strokovnega (VS) študijskega programa prve stopnje Menedžment kakovosti se lahko vpiše:
A. kdor je uspešno zaključil/a višješolski študij, sprejet pred 01. 01. 1994.
B. diplomanti kateregakoli visokošolskega strokovnega in univerzitetnega programa, če izpolnjujejo pogoje za vpis v visokošolski strokovni program.
Pogoje za vpis izpolnjuje tudi, kdor je opravil enakovredno izobraževanje v tujini.
Vsi kandidati morajo do prijave teme diplomske naloge opraviti diferencialne izpite iz izbranih predmetov prvega in drugega letnika, ki jih v skupnem obsegu največ 45 KT predpiše pristojni organ FOŠ na osnovi ugotovljenih razlik med programoma.
Pogoji za napredovanje po programu
Za napredovanje iz prvega v drugi letnik mora študent/ka doseči najmanj 45 KT iz prvega letnika. Za napredovanje iz drugega v tretji letnik mora študent/ka opraviti vse obveznosti iz prvega letnika in najmanj 45 KT iz drugega letnika.
Fakulteta lahko odobri napredovanje v višji letnik tudi če ni dosegel/a zahtevanih pogojev v primeru naslednjih okoliščin: materinstvo, daljša bolezen, izjemne družinske ali socialne okoliščine, sodelovanje na vrhunskih kulturnih, športnih ali strokovnih prireditvah.
Študent/ka, ki ne izpolnjuje pogojev za vpis v višji letnik, lahko v času študija enkrat ponavlja letnik ali spremeni študijski program ali smer zaradi neizpolnitve obveznosti v prejšnji smeri ali študijskemu programu. Tretjega letnika ni možno ponavljati, ker je za opravljanje manjkajočih obveznosti namenjen absolventki staž.
Študentu/ki se v skladu z veljavno zakonodajo lahko podaljša študentski status za največ eno leto, če:
- se iz upravičenih razlogov ne vpiše v višji letnik,
- iz upravičenih razlogov ne diplomira v 12 mesecih po zaključku zadnjega semestra,
- študentka v času študija rodi.
Študent/ka lahko glede na študijske dosežke konča študij v krajšem času, kot je predvideno s študijskim programom.
Predmetnik
Študij na visokošolskem strokovnem (VS) študijskem programu prve stopnje Menedžment kakovosti traja tri leta (šest semestrov) in je ovrednoten s 180 kreditnimi točkami. Program tvorijo skupni obvezni predmeti (1., 2., 3. letnik) in izbirni predmeti (2. in 3. letnik). V petem semestru študent izbere enega izmed dveh ponujenih modulov s po tremi modulskimi predmeti. Šesti semester je namenjen izvedbi delovne prakse v izbrani organizaciji ter oblikovanju ter zagovoru diplomske naloge. Študenti v času študija opravijo 25 predmetov, delovno prakso in študij zaključijo z diplomsko nalogo.
1. letnik | ||||||
---|---|---|---|---|---|---|
Zap. št. | Tip | Učne enote | Organizirano študijsko delo | |||
P | V | LV | KT | |||
1. semester | ||||||
1 | A | Temelji organizacije | 30 | 45 | 6 | |
2 | A | Raziskovalna metodologija | 30 | 30 | 15 | 6 |
3 | A | Poslovna matematika | 30 | 45 | 6 | |
4 | A | Poslovna statistika | 30 | 30 | 15 | 6 |
5 | A | Poslovni tuj jezik 1 (ANG)/(NEM) | 30 | 45 | 6 | |
2. semester | ||||||
6 | A | Celovita kakovost in poslovna odličnost | 30 | 45 | 6 | |
7 | A | Procesna zasnova organizacije | 30 | 45 | 6 | |
8 | A | Trženje | 30 | 45 | 6 | |
9 | A | Razvoj proizvodov in procesov | 30 | 45 | 6 | |
10 | A | Poslovni tuj jezik 2 (ANG)/(NEM) | 30 | 45 | 6 | |
2. letnik | ||||||
Zap. št. | Tip | Učne enote | Organizirano študijsko delo | |||
P | V | LV | KT | |||
3. semester | ||||||
1 | A | Teorija organizacije | 30 | 45 | 6 | |
2 | A | Proizvodnja | 30 | 45 | 6 | |
3 | A | Nabava | 30 | 45 | 6 | |
4 | A | Logistika | 30 | 45 | 6 | |
5 | A | Menedžment sprememb | 30 | 45 | 6 | |
4. semester | ||||||
6 | A | Ravnanje z ljudmi | 30 | 45 | 6 | |
7 | A | Ekonomika organizacije | 30 | 45 | 6 | |
8 | A | Temelji menedžmenta | 30 | 45 | 6 | |
9 | A | Projektni menedžment | 30 | 45 | 6 | |
10 | C | Izbirni predmet 1 | 30 | 45 | 6 | |
3. letnik | ||||||
Zap. št. | Tip | Učne enote | Organizirano študijsko delo | |||
P | V | LV | KT | |||
5. semester | ||||||
1 | A | Informatizacija poslovnih procesov | 30 | 45 | 6 | |
2 | B | Modulski predmet 1 | 30 | 45 | 6 | |
3 | B | Modulski predmet 2 | 30 | 45 | 6 | |
4 | B | Modulski predmet 3 | 30 | 45 | 6 | |
5 | C | Izbirni predmet 2 | 30 | 45 | 6 | |
6. semester | ||||||
6 | DP | Delovna praksa | 18 | |||
7 | DN | Diplomska naloga | 12 | |||
Izbirni modul Kakovost menedžmenta | ||||||
Zap. št. | Tip | Učne enote | Organizirano študijsko delo | |||
P | V | LV | KT | |||
1 | B | Sistemi vodenja | 30 | 45 | 6 | |
2 | B | Strateški menedžment | 30 | 45 | 6 | |
3 | B | Poslovno komuniciranje | 30 | 45 | 6 | |
Izbirni modul Kakovost proizvodov in storitev | ||||||
Zap. št. | Tip | Učne enote | Organizirano študijsko delo | |||
P | V | LV | KT | |||
1 | B | Inženiring kakovosti | 30 | 45 | 6 | |
2 | B | Presoja poslovanja | 30 | 45 | 6 | |
3 | B | Standardi, modeli in orodja kakovosti | 30 | 45 | 6 | |
Izbirni predmeti *izbere se lahko tudi posamezen predmet znotraj neizbranega modula |
||||||
Zap. št. | Tip | Učne enote | Organizirano študijsko delo | |||
P | V | LV | KT | |||
1 | C | Sistem vodenja kakovosti | 30 | 45 | 6 | |
2 | C | Sistem ravnanja z okoljem | 30 | 45 | 6 | |
3 | C | Sistem vodenja varnosti in zdravja pri delu | 30 | 45 | 6 | |
4 | C | Družbena odgovornost organizacij | 30 | 45 | 6 | |
5 | C | Statistična orodja kakovosti | 30 | 45 | 6 | |
6 | C | Inovacijski menedžment | 30 | 45 | 6 | |
7 | C | Podjetništvo | 30 | 45 | 6 | |
8 | C | Kakovost življenjskega sloga menedžerjev | 30 | 45 | 6 | |
9 | C | Karierno načrtovanje | 30 | 45 | 6 | |
10 | C | Poslovni coaching | 30 | 45 | 6 | |
11 | C | Metode evalvacije | 30 | 45 | 6 |
Splošne kompetence
Študenti bodo v okviru visokošolskega strokovnega (VS) študijskega programa prve stopnje Menedžment kakovosti pridobili naslednje splošne kompetence:
- Poznavanje in razumevanje procesov, procesno zasnovane organizacije ter sposobnost obvladovanja nenehnega izboljševanja.
- Poznavanje in razumevanje širokega nabora pristopov, modelov, orodij in standardov za nenehno izboljševanje kakovosti organizacije ter njihovo aplikacijo v realno okolje.
- Uporaba in razvoj metod in tehnik za uspešno in učinkovito obvladovanje procesov ter nenehno izboljševanje kakovosti dela, proizvodov in storitev.
- Sposobnost analize, sinteze ter fleksibilne uporabe znanja v praksi.
- Obvladanje raziskovalnih metod, postopkov in procesov na področju organizacijskih študij.
- Zmožnost vzpostavljanja in vzdrževanja kooperativnih odnosov za delo v skupini in z drugimi zainteresiranimi ter zmožnost ustvarjalnega dialoga.
- Razvoj kritične in samokritične presoje.
- Poznavanje pomena kakovosti in prizadevanje za kakovost strokovnega dela skozi avtonomnost, (samo)kritičnost, (samo)refleksivnost in (samo)evalviranje v strokovnem delu.
- Etična refleksija in zavezanost profesionalni etiki v družbenem okolju.
- Usposobljenost za obvladovanje organizacijskih sprememb v organizaciji kot odziv na spremembe v okolju.
- Občutljivost za ljudi, usmerjanje razmerij med njimi ter razvoj komunikacijskih sposobnosti in spretnosti v domačem in mednarodnem okolju.
- Zmožnost vzpostavljanja in vzdrževanja partnerskih odnosov z vsemi zainteresiranimi (odjemalci, zaposleni, lastniki, družbeno okolje).
- Usposobljenost za vodenje oddelka in/ali skupine, organiziranje aktivnega in samostojnega dela ter usposabljanje zaposlenih.
- Sposobnost interdisciplinarnega povezovanja znanj različnih predmetov.
- Usposobljenost za mentorsko delo, strokovni razvoj in vseživljenjsko učenje.
Predmetno specifične kompetence
Študenti bodo v okviru visokošolskega strokovnega (VS) študijskega programa prve stopnje Menedžment kakovosti pridobili naslednje predmetno specifične kompetence:
- Internalizacija gradnikov sodobne organizacijske teorije, temelječe na organizaciji kot ciljno usmerjenih razmerij med ljudmi.
- Poznavanje in razumevanje avtopoietičnega koncepta obvladovanja kakovosti in odličnosti, temelječega na spiralno-vijačnem zaporedju planiranja, izvedbe, preverjanja in ukrepanja.
- Sposobnost razumevanja in uporabe sodobnih teorij organizacije v praktičnem okolju.
- Obvladovanje metodologije in tehnologije raziskovanja na področju organizacijskih študij.
- Sposobnost razumevanja matematičnih in statističnih zakonitosti s poudarkom na njihovo uporabnost v praksi.
- Aktivno obvladovanje komuniciranja v tujem jeziku s poglobljenim poznavanjem izrazoslovja s področja organizacijskih študij.
- Poznavanje in razumevanje filozofije, pristopov, modelov, orodij in standardov celovite kakovosti in poslovne odličnosti ter usposobljenost za njihovo uporabo v praksi.
- Sposobnost prepoznavanja, obvladovanje in nenehnega izboljševanja procesov v organizaciji ter njihove povezave v celovit sistem procesov.
- Internalizacija odločilne pomembnosti usmeritve v zahteve in pričakovanja odjemalcev in obvladovanje temeljnih pristopov in metod trženja.
- Poznavanje temeljnih konceptov procesa razvoja novih proizvodov in storitev.
- Poznavanje pristopov in modelov kakovostnega obvladovanja procesa proizvodnje proizvodov in storitev.
- Sposobnost prepoznavanja in obvladovanja partnerskih odnosov z dobavitelji oziroma v celotni oskrbovalni verigi, prodaji in poprodaji.
- Poznavanje in obvladovanje logističnih procesov in njihove prepletenosti z ostalimi procesi v organizaciji.
- Obvladovanje ključnih praktičnih pristopov na področju ravnanja z ljudmi v smislu sproščanja njihovih ustvarjalnih potencialov.
- Sposobnost prepoznavanja in obvladovanja ključnih vidikov ekonomike organizacije.
- Obvladovanje temeljnih znanj in praktičnih pristopov, potrebnih za učinkovito in uspešno obvladovanje sistema vodenja organizacije s poudarkom na vodenju z zgledom, poslovnem komuniciranju, obvladovanju projektov, informatizaciji procesov in sistemskem razmišljanju.
- Usposobljenost za obvladovanje in nenehno izboljševanje dela v proizvodnih oziroma storitvenih organizacijah.