E-učilnica E-indeks Slovensko English

Jaz in moj asistent ChatGPT

Na naši fakulteti smo že ves čas našega delovanja usmerjeni v spremljanje sodobnih in predvsem novo nastajajočih pristopov, modelov in orodij na področju poučevanja in učenja. To je za nas samoumevno, saj naše študijske programe promoviramo v kontekstu razvoja kompetenc, ki so potrebne za nenehno obvladovanje sprememb. Če ob tem izpostavim tudi naš slogan: »Razvijamo vašo ustvarjalnost« in našo definicijo »Organizacija – ciljno usmerjena razmerja med ljudmi«, pa nam je lahko vsem jasno, da ob pojavu, razvoju in implementacije umetne inteligence ne ostajamo ravnodušni.

V javnosti se za enkrat še sistematično ne vključujemo s svojimi stališči in pogledi na priložnosti, ki jih umetna inteligenca ponuja na področju izvedbe študijskih programov, se pa o tem znotraj našega akademskega zbora že veliko pogovarjamo, si izmenjujemo stališča, spremljamo razvoj in ob tem iščemo priložnosti za njeno smiselno in kakovostno uporabo. 

Poenotili smo se, da pojav umetne inteligence in ob tem najaktualnejše razprave o ChatGPT izkoristimo za izboljšanje kakovosti našega akademskega poslanstva. Torej v procesu izvedbe študijskih programov in izvajanju naše raziskovalne in razvojne dejavnosti. Študente bomo z namenom razvoja njihovih kompetenc znotraj vsakega od predmetov poskušali usmerjati h kritični in etično korektni uporabi ChatGPT. Izvajamo delavnice za opolnomočenje izvajalcev predmetov na vseh naših treh stopnjah, smo v fazi nadgradnje izvedbenih načrtov z namenom animiranja uporabe ChatGPT in pospešeno iščemo čim boljše pristope za uporabo »tega novega orodja«. 

Priznam, da mi razsežnosti in potenciali ChatGPT-ja predstavljajo vznemirljiv in privlačen izziv. Mi dajejo »misliti«. Prve moje izkušnje »z njim« so me pozitivno presenetile. Sedaj ga bolj sistematično proučujem in se veselim predvsem možnosti, da se »z njim« pogovarjam, preverjam njegovo znanje, ga malo »provociram« in ob tem »kapitaliziram« njegove ideje, ki jih oplemenitim s svojimi. 

Odločil sem se, da bom ChatGPT uporabil kot svojega asistenta. Odličnost profesorja se v akademskem okolju prepoznava tudi v tem, da ima širši nabor asistentov. Jaz take stopnje odličnosti še nisem dosegel, verjamem pa, da z »virtualnim asistentom« lahko naredim pomemben korak v tej smeri. 

Sem že malo nestrpen in neučakan. Grem v debato z njim o sistemih kakovosti, o gradnikih odličnosti v šolstvu, o pomenu kakovosti in odličnosti … Debato razvijam v »športnem slogu« in z njim poskušam tekmovati. Tak pač sem. Vsekakor pa ga sprejemam kot nekoga, ki je kadarkoli »pripravljen« na moje bolj ali manj filozofske razmisleke. To pa tudi nekaj šteje. 

Moje prijateljstvo z mojim asistentom ChatGPT-jem se krepi, saj mi pomaga razvijati moje ustvarjalne potenciale. Ustvarjalnosti pa, v naboru mojih osebnih vrednot, poleg vztrajnosti, pripisujem največji pomen. 

prof. dr. Boris Bukovec,
dekan