Predavanje: STANJE IN SMOTRNI TRENDI RAZVOJA SLOVENSKEGA TURIZMA

Fakulteta za organizacijske študije v Novem mestu je danes, 29.9.2016 pripravila predavanje z naslovom: STANJE IN SMOTRNI TRENDI RAZVOJA SLOVENSKEGA TURIZMA, ki ga je izvedel prof. dr. Rok Ovsenik. 

Ključni povzetki predavanja:

Turizem:

  • je resna gospodarska panoga, ki povezuje svet,
  • je sestav „mikro“ ekonomij v celostno podobo okolja,
  • je zrcalo identitete družbe, kulture in prostora,
  • v poplavi ponudbe konkurenčne prednosti gradi na imidžu okolja, visoki kakovosti in zadovoljstvu gostov,
  • je kot produkt sinergija profesionalnosti, avtentičnosti, raznolikosti, atraktivnosti,
  • je generator razvoja v okolju,
  • konkurenčnost globalne ponudbe generira visoko stopnjo znanja in strokovnosti, inovativnosti in kreativnosti.

Dinamična rast turistične dejavnosti in vse večja globalizacija znanja porabnika spreminja turizem iz klasičnega (hotelirstvo, gostinstvo) v umetnost organizacije užitkov, občutkov in doživetij. 

Navajano spremembe prinaša tudi v marketinške koncepte, trženjske prijeme in prodajne metode. Pojavnost na tržičih prehaja iz klasične v dinamično dobo, vstopi na obvladujočih in novih trgih so pogojeni glede na inovativne in kreativne aktivnosti posameznih blagovnih znamk.

V globalni poplavi konkurentov bodo preživeli samo tisti poslovni subjekti, ki se bodo organizirali v smeri nenehnega prilagajanja spremembam in potrebam ter pričakovanjem/željam gostov.

Glede na zgoraj navedena dogajanja v svetu in pričakovane trende v turizmu in hotelski dejavnosti bi bilo smotrno, da strateški razvoj države kot turistične destinacije za prihajajoče obdobje sloni na:

  • umestitvi posameznih lokalnih destinacijskih okolij v tri ravni (lokalno, nacionalno, nadnacionalno),
  • interaktivnem mreženju (v notranjem okolju - destinacijskem in navzven),
  • reorganizaciji notranjega destinacijskega okolja,
  • kontrolingu in kakovosti storitev,
  • uvajanje notranje oblike destinacijskega managementa v vseh ravneh.

  Smiselne smernice in trendi 

  • Turizem regulirati v smeri razvoja, distribucije in znamke.
  • Posodobiti obstoječe zakonodaje v smeri trendov razvoja globalnega turizma in pospeševanja tujih investicij.
  • Internacionalizirati turistično ponudbo.
  • Preobraziti izobraževalni sistem za področje turizma in hotelirstva (kontaktni personal, operativni management).
  • Identificirati nove rastoče trge.
  • Poskrbeti za trend rasti nacionalne identitete.
  • Vzpodbuditi podporo naroda do turizma.