Novice
18. dan kakovosti in inovativnosti
Odnosi – gradniki odličnosti je bil naslov letošnjega 18. dneva kakovosti in inovativnosti, ki ga je izvedla Sekcija za kakovost in inovativnost (SKI) pri Gospodarski zbornici Dolenjske in Bele krajine (GZDBK).
Člane te sekcije vse o njene ustanovitve je tudi dekan FOŠ prof. dr. Boris Bukovec, kot tudi naša predavatelja mag. Bojan Tomšič in Matej Jevšček.
Letošnjo okroglo mizo, katere naslov je sovpadal z naslovom posvetovanja, je moderiral dekan FOŠ, ki je istočasno tudi podpredsednik SKI. Udeleženci okrogle mize so bili:
- Matjaž Grm, izvršni direktor prodaje in trženja v Adria Mobil, d. o. o. Novo mesto
- Uroš Močnik, MBA, licencirani trener in poslovni svetovalec, Pro Acta d. o. o.
- Marta Strmec, direktorica kadrovskega sektorja v Trimo, d. d.
- dr. Boris Vodopivec, direktor Hidex d. o. o.
- dr. Mateja Vrečer, direktorica Sektorja za upravljanje kakovosti v Krka, d. d., Novo mesto
Udeleženci so bili naprošeni, da se vsak osredotoči v posamezen dejavnik modela odličnosti EFQM (Voditeljstvo, Strategija, Zaposleni, Partnerstvo in viri, Procesi. Vprašanja so bila povzeta iz teksta modela odličnosti EFQM in sicer tista v katerih so »odnosi« eksplicitno poudarjeni in sicer:
- Kako voditelji navdihujejo zaposlene in na vseh ravneh ustvarjajo kulturo odličnosti?
- Kako organizacije usklajujejo svoje strateške cilje s cilji posameznikov in timov ter svoje zaposlene pooblaščajo za čim večje sodelovanje?
- Kako organizacije vključujejo zaposlene in njihove predstavnike v razvijanje in pregledovanje strategij, politik in načrtov, povezanih z razvojem njihovih potencialov?
- Kako s partnerji in dobavitelji ustvarjate trajne odnose, ki temeljijo na vzajemnem zaupanju, spoštovanju in odprtosti?
- Kako jasno določati lastništvo procesov ter njihovo vlogo in odgovornost pri razvoju, vzdrževanju in izboljševanju okvira ključnih procesov?
- Kako voditelji vključujejo vse pomembne deležnike organizacije in si prizadevajo za njihovo zavezanost ter prispevek k trajnostnemu uspehu organizacije?
- Kako organizacije strategijo in podporne politike ustrezno komunicirajo z deležniki?
- Kako organizacija zagotavlja odgovorno ravnovesje med delom in zasebnim življenjem zaposlenih?
- Kako svojim vodjem zagotavljate točne in zadostne informacije v podporo uspešnemu in pravočasnemu odločanju?
- Kako nenehno spremljati in preverjati izkušnje in dojemanje odjemalcev ter se hitro in uspešno odzivati na vsako povratno informacijo odjemalca?
Odgovori so ponudili zanimiva razmišljanja in primere dobrih praks. Okrogla miza je trajala eno uro in pol in je bila po mnenju udeležencev zanimiva, dinamična in poučna. Med udeleženci je bilo tudi skoraj desetina študentov oziroma diplomantov FOŠ kar smo izkoristil tudi za prijetno druženje.