21. forum odličnosti Otočec 2009

Forum odličnosti in mojstrstva

Forum

Forum odličnosti in mojstrstva

Društvo ekonomistov Dolenjske in Bele krajine že četrt stoletja organizira Forume odličnosti in mojstrstva. Ob dvajsetletnici Foruma je bil sprejet sklep, da je potrebno delo Foruma nadgraditi in ga umestiti v akademsko okolje. Na Fakulteti za organizacijske študije v Novem mestu smo bili zelo počaščeni, ko smo dobili priložnost, da ob vstopu v tretje desetletje delovanja Foruma odličnosti in mojstrstva, postanemo njen soorganizator.

Tako imenovani »Mednarodni otoški Forumi odličnosti in mojstrstva« so se v strokovni, znanstveni in tudi drugi javnosti afirmirali z novimi, inovativnimi pristopi in iskanji, ki naj pripomorejo k uspešnemu gospodarjenju in vrhunskim poslovnim izidom ter k odličnosti življenja in dela. Iskanja so bila vedno povezana tudi s tem, kako naše življenje narediti kakovostnejše, kako ga izboljšati. V tem smislu je bil vedno dan velik poudarek simbiozi ekonomije in kulture.

V sedanjem času pospešene globalizacije in izjemno hitrih sprememb na vseh področjih znanosti je bilo zlasti veliko časa posvečeno vprašanju človeku prijazne rasti, razvoja, napredka. Vseskozi je bila prisotna tudi misel, da je za uspešno gospodarjenje potrebna tudi vizija odličnosti in mojstrstva ter tudi konkretne akcije za njuno uveljavitev v praksi.

V štiriindvajsetih Zbornikih, ki so izšli ob dosedanjih Forumih, je veliko naših in tujih vrhunskih znanstvenikov, pa tudi praktikov, strnilo svoja razmišljanja o najpomembnejših vprašanjih sedanjega časa in prihodnosti ter dalo tudi napotke in sprožila za uveljavljanje odličnosti in mojstrstva.

O nas

O nas

Nova zakonodaja je na široko odprla možnosti za podjetništvo na novih vrednotah in odvisnosti od trga. Nastajale so dileme o tem, kako naj se podjetnik organizira, kako deluje, katere vrednote naj ohranja in kako naj se povezuje z oblastjo, da bo v tržnih razmerah uspešen, kakovosten, odličen. Društvo se je po letu 1983 pripravljalo na te nove izzive, opuščalo stare metode dela in leta 1989 ustanovilo Seminar o poslovnem napovedovanju in učinkovitem odločanju v zaostrenih gospodarskih razmerah ekonomistov in gospodarstvenikov Dolenjske in Bele krajine Otočec kot stičišče novih idej za novo tisočletje. Program seminarja se je oblikoval kot tradicionalno:

  • srečevanje gospodarstvenikov Dolenjske in Bele krajine s strokovnjaki iz področji, ki so za to območje najzanimivejša (izvozne usmeritve, gospodarska rast, skupne infrastrukturne naloge in podobno)
  • sodelovanje območij z državo, predvsem vlado in njenimi razvojnimi institucijami. Tako so gospodarstveniki pridobili priložnost, da se osebno pogovorijo z oblikovalci slovenske razvojne poti in da se vključijo kot ustvarjalni sooblikovalci ekonomske politike oziroma razvoja države
  • posvetovanje in spodbujanje sožitja gospodarstva z drugimi naprednimi sestavinami družbe kot so kultura, ekologija, tehnika, medicina, znanost in drugo, kar bogati življenje in omogoča trajnostni razvoj

Tematika vsakoletnih seminarjev je sledila svetovnim prizadevanjem na področjih inovativnosti, povezovanja z Evropo in iskanju priložnosti za razvoj Slovenije. Postopno so se na seminarju uveljavljale ideje o potovanju v odličnost, ki bi s preseganjem standardov lahko bila najboljša identiteta Slovenije. V letu 1998 je zato seminar preoblikoval v Forum odličnosti in mojstrstva Otočec, ki je nadgradil seminar s prizadevanji za oblikovanje »modela odličnosti Slovenije« saj so udeleženci vse pogosteje ugotavljali, da je pot v odličnost posamezne ustanove vedno in nujno povezana tudi z odličnostjo države.

Slovenija je prisluhnila tudi Forumu odličnosti in mojstrstva ki je po mnenju predsednika Državnega sveta pomembno prispeval k razumevanju odličnosti v Sloveniji in sprejetju zakona o nagradi za poslovno odličnost.

Pravilnik o Veliki nagradi odličnosti in mojstrstva ›

Forumi

Forumi odličnosti in mojstrstva

2021 29. forum odličnosti in mojstrstva: Spodbujanje sožitja narave, gospodarstva in kulture kot ključnih gradnikov nadpovprečnosti, odličnosti in mojstrstva
2019 28. forum odličnosti in mojstrstva: Spodbujanje nadpovprečnosti kot ključnega gradnika odličnosti in mojstrstva
2018 27. forum odličnosti in mojstrstva: Simbioza sodobnih tehnologij in družbe, Slovenija kot soustvarjalec globalnih trendov
2017 26. forum odličnosti in mojstrstva: Spodbujanje zmagovalne miselnosti
2013 25. forum odličnosti in mojstrstva: Sproščanje človekovih ustvarjalnih potencialov pri uveljavljanju univerzalne odličnosti in mojstrstva
2012 24. mednarodni forum odličnosti in mojstrstva: Družbeno odgovorno ravnanje pri uveljavljanju univerzalne odličnosti in mojstrstva.
2011 23. mednarodni forum odličnosti in mojstrstva: Vzgoja, izobraževanje in vseživljenjsko učenje pri uveljavljanju univerzalne odličnosti in mojstrstva
2010 22. mednarodni forum odličnosti in mojstrstva in 14. Konferenca zmagovalcev EFQM: Etičnost razmišljanja in delovanja pri uveljavljanju strategije univerzalne odličnosti in mojstrstva
2009 21. mednarodni forum odličnosti in mojstrstva in Konferenca zmagovalcev: Uveljavljanje univerzalne odličnosti kot odgovor na izzive sedanjosti in prihodnosti
2008 20. forum »Univerzalna odličnost kot nova paradigma uspešnega sodelovanja med državami in kot motivacija za zdravo življenje in uspešno delo«
2007 19. mednarodni forum »Sožitje različnih poti odličnosti in iskanje skupnega imenovalca globalne (univerzalne) odličnosti«
2006 18. Forum »Uveljavljanje mednarodne odličnosti«
2005 17. Forum »ODLIČNOST IN MOJSTRSTVO KOT PREPROSTI, MAJHNI KORAKI K UČINKOVITEMU DELU IN BOLJŠEMU ŽIVLJENJU
2004 16. Forum »NOVI IZZIVI ZA PODJETNIŠTVO IN INOVATIVNOST«
2003 15. Forum »SLOVENIJA KOT VIR ODLIČNIH IZDELKOV IN STORITEV V PROCESIH GLOBALIZACIJE«
2002 14. Forum »UČINKOVITO POVEZOVANJE NAŠEGA GOSPODARSTVA IN DRUGIH DELOV NAŠE DRUŽBE«
2001 13. Forum »ODGOVORNOST KOT KLJUČNA VREDNOTA ODLIČNOSTI«
2000 12. Forum »KAKO DO ODLIČNOSTI 24 UR NA DAN«
1999 11. Forum »IZ MAJHNEGA RASTE ODLIČNOST«
1998 10. Forum odličnosti in  mojstrstva – Otočec »VEČ IN BOLJE KOT VODILO EKONOMIJE, KULTURE IN DRUGIH ZNANOSTI NA POTI K ODLIČNOSTI IN MOJSTRSTVU«
1997 9. seminar »RAZVOJNO USPEŠNA SLOVENIJA IN EVROPA IN AMERIKA IN AZIJA… TER POTI K ODLIČNOSTI DVEH MILIJONOV GLAV, DVEH MILIJONOV SRC IN ŠTIRIH MILIJONOV ROK«
1996 8. seminar VIZIJA ODLIČNE SLOVENIJE…IN VENDAR SE PREMIKA NAPREJ
1995 7. seminar POT K ODLIČNOSTI SLOVENSKEGA GOSPODARSTVA
1994 6. seminar SOŽITJE EKONOMIJE IN KULTURE KOT PRILOŽNOST ZA USPEŠEN RAZVOJ SLOVENIJE
1993 5. seminar SLOVENIJA - KAKO V NOVO TISOČLETJE?
1992 4. seminar INOVATIVNA SLOVENIJA
1991 3. seminar
1990 2. seminar
1989 1. seminar
1988 Srečanje ekonomistov in gospodarstvenikov Dolenjske in Bele krajine na Otočcu

Velika nagrada

Velika nagrada odličnosti in mojstrstva

Dobitniki velike nagrade odličnosti in mojstrstva

2019 19. velika nagrada odličnosti in mojstrstva
Prejemnik: prof. dr. Tadej Bajd
2018 18. velika nagrada odličnosti in mojstrstva
Prejemnika: Andrej Bajuk in Matjaž Berger
2017 17. velika nagrada odličnosti in mojstrstva
Prejemnik: Igor Akrapovič
2013 16. velika nagrada odličnosti in mojstrstva
Prejemnik: igralka Milena Zupančič
2012 15. velika nagrada odličnosti in mojstrstva
Prejemnik: prof. dr. Lučka Kajfež Bogataj
2011 14. velika nagrada odličnosti in mojstrstva
Prejemnik: dr. Janez Gabrijelčič
2010 13. velika nagrada odličnosti in mojstrstva
Prejemnik: olimpionik Miroslav Cerar
2009 12. velika nagrada odličnosti in mojstrstva
Prejemnica: primadona Vilma Bukovec
2008 11. velika nagrada odličnosti in mojstrstva
Prejemnik: pisatelj Boris Pahor
2007 10. velika nagrada odličnosti in mojstrstva
Prejemnik: Slavko Avsenik
2006 9. velika nagrada odličnosti in mojstrstva
Prejemnik: Jože Colarič, predsednik uprave in generalni direktor Krke, d. d., Novo mesto
2005 8. velika nagrada odličnosti in mojstrstva
Prejemnik: Akademik France Bernik, častni član SAZU
Prejemnica: Jožefa Miklič, univ.dipl. ekon.
2004 7. velika nagrada odličnosti in mojstrstva
Prejemnika: upokojeni nadškof in metropolit Alojzij Šuštar
in bivši generalni direktor Krke, d. d., Novo mesto, mr. ph. Miloš Kovačič
2003 6. velika nagrada odličnosti in mojstrstva
Prejemnik: prof. dr. Aleksandra Kornhauser
2002 5. velika nagrada odličnosti in mojstrstva
Prejemnik: prof. dr. Ivan Turk
2001 4. velika nagrada odličnosti in mojstrstva
Prejemniki akademiki: Kajetan Kovič, Ciril Zlobec, Janez Menart, Tone Pavček
2000 3. velika nagrada odličnosti in mojstrstva
Prejemnik: prof. dr. France Bučar
1999 2. velika nagrada odličnosti in mojstrstva
Prejemnik: baletna umetnika Pia in Pino Mlakar
1998 1. velika nagrada odličnosti in mojstrstva
Prejemnik: g. Leon Štukelj

Nagrada organizaciji

Nagrada organizaciji za zaposlovanje

Seznam podjetij, ki so prejeli nagrado, ki je zaposlilo največ delavcev v preteklem koledarskem letu

2013 KRKA D.D. NOVO MESTO
2012 KRKA D.D. NOVO MESTO
2011 KRKA, D.D. NOVO MESTO
2010 REVOZ, D.D. NOVO MESTO
2009 KRKA D.D. NOVO MESTO
2008 ZAVOD RS ZA ZAPOSLOVANJE NM
2007 KRKA D.D. NOVO MESTO
2006 S.E.P. D.O.O. ŠENTRUPERT
2005 BEGRAD D.D. NOVO MESTO
2004 TPV D.D. NOVO MESTO
2003 TRIMO D.D. TREBNJE
2002 KOLPA D.D. METLIKA
2001 ADRIA MOBIL D.O.O. NOVO MESTO
2000 PLASTOFORM D.O.O. ŠMARJETA
1999 DANFOSS COMPRESSORS D.O.O. ČRNOMELJ
1998 KRKA D.D., tovarna zdravil NOVO MESTO

Otoška rastoča strategija

Otoška rastoča strategija univerzalne odličnosti in mojstrstva

LUX – EXCELLENTIA EX ORIENTE ET OCCIDENTE, EX SEPTEMTRIONE ET MERIDIE

Ob vstopu v tretje desetletje otoškega foruma odličnosti in mojstrstva, z namenom prispevati k zmanjševanju stisk v življenju naše generacije in k poskusu bogatenja vesoljne modrosti ob naši viziji, da nas lahko stremljenje k univerzalni odličnosti in mojstrstvu združi v aktivnostih za boljše življenje in uspešnejše delo, organizatorji in udeleženci 22. foruma odličnosti in mojstrstva Otočec 2010 priporočamo v uveljavljanje listino, ki jo imenujemo

Otoška rastoča strategija univerzalne odličnosti in mojstrstva

1. Univerzalna odličnost in mojstrstvo sta sinonima za iskreno povezanost in ustvarjalno sožitje med ljudmi na svetovni ravni

Naša generacija živi v izrazito nemirnih in prelomnih časih, ki so polni sporov, napetosti in vsestranskih globokih neravnovesij, ki lahko prvič v zgodovini vodijo k propadu našega planeta. Vendar poseduje tudi izjemno razvito tehnologijo in znanje, kar lahko pripomore k odpravi omenjenih neustreznosti. Zato moramo v tem svetu odgovorno delovati na temelju nekaterih ključnih skupnih vrednot in etičnih standardov.

V tem smislu verjamemo v moč besede in še posebej v moč univerzalne odličnosti in mojstrstva, ki naj skupaj z drugimi vrednotami, strategijami in aktivnostmi pripomoreta k dostojanstvenemu življenju in delu ter trajnostnemu razvoju. S priporočeno strategijo iščemo nov vzorec razmišljanja in delovanja, ki bo temeljil na tvornem dolgoročnem povezovanju in sodelovanju med državami in narodi ter bo obogatil naše življenje in delo.

Za izhodišče našega razmišljanja lahko med drugim vzamemo zanimive in za obravnavano strategijo primerne misli:

  • Misli dobro, delaj dobro. (Zaratustra)
  • Uči se vsega, saj boš kasneje spoznal, da je vse koristno. (Hugo Svetoviktorski)
  • Veliko bolje je vedeti nekaj o vsem, kot vedeti vse o eni stvari. Najboljša je univerzalnost. (Blaise Pascal)
  • Najsrečnejši so ljudje, ki zagrabijo življenje na najštevilčnejših mestih. Ljudje, ki trpijo, pa so tisti, ki jih zanima samo ena stvar, pa jih usoda oropa zanjo. (Theodore Roosevelt)
  • Znanost brez religije je šepava; religija brez znanosti je slepa. (Albert Einstein)
  • Vse kar želiš, da drugi storijo tebi, stori tudi ti njim. (Matejev evangelij- zlato pravilo)
  • Na svet smo prišli zato, da širimo dobrohotnost. (Konfucij)

2. Ključne usmeritve

Splošne usmeritve

  1. Sporočilo otoških mednarodnih forumov odličnosti in mojstrstva vse od začetka temelji na misli Lux – excellentia ex oriente et occidente, ex septemtrione et meridiene. ali Luč – odličnost prihaja od vzhoda in zahoda, s severa in juga. Ta luč ter odličnost in mojstrstvo naj bi bili prebujeni na vseh kontinentih, v vsakem človeku.
  2. Univerzalno odličnost in mojstrstvo naj bi kot pomembno miselno izhodišče ponotranjili tako, da bi nam dajalo energijo in bilo stalen vir našim nagnjenjem k izboljševanju sebe ter okolice in posledično tudi k celovitemu napredku sveta. Z univerzalno odličnostjo naj bi obogatili odnose in zgradili »skupno strpno kulturo odnosov«.
  3. Univerzalna odličnost in mojstrstvo predpostavljata, da je vsak človek lahko odličen in nosilec mojstrstva. Korenine odličnosti in mojstrstva so torej človeku lastne, vendar mnogokrat neodkrite in zatirane. Izgradnja celovite osebnosti nam je pri tem ključni cilj.
  4. Univerzalna odličnost je pripomoček, ki poleg drugih podobnih aktivnosti najbolj celovito pripomore k temu, da je naše življenje pretežno radostno in naše delo večinoma uspešno.
  5. Človek, ki udejanja odličnost in mojstrstvo, ne more ubijati, ne more sovražiti ali uveljavljati drugih negativnih vrednot. Sam in s svojimi somišljeniki deluje za uveljavljanje pozitivnih vrednot in hkrati tudi za zmanjšanje negativnih.

Vzgoja, izobraževanja in vseživljenjsko učenje

  1. Univerzalna odličnost in mojstrstvo temeljita na potrebi po pozitivnem razmišljanju in aktivnosti vsakega človeka. Vzgajanje in izobraževanje temeljita na načelu pomagaj si najprej sam in potem ti bodo pomagali tudi drugi.
  2. Z uveljavljanjem univerzalne odličnosti in mojstrstva spodbujamo poglabljanje znanja, ki je tesno povezano z medsebojnim spoštovanjem, s solidarnostjo, ki vodi v zadovoljstvo in veselje do življenja in dela.
  3. Pri tem igra pomembno vlogo vzgoja za medsebojno strpnost, altruizem in empatijo ter nenehno izobraževanje, ki približuje različne kulture ter med njimi vzpostavlja sožitje in sočutje.
  4. Univerzalna odličnost in mojstrstvo se začneta graditi z vzgojo naših otrok. Starši in vzgojno-izobraževalne ustanove nosijo izjemno odgovornost, da otroke že od malega vzgajajo in izobražujejo v skladu s človeškim dostojanstvom.

Sproščanje človekovih ustvarjalnih potencialov

  1. Naše delovanje je usmerjeno v tako medsebojno sodelovanje, kjer ni poniževanj in preglasovanj in kjer je tolerantnost ena od temeljnih vrednot.
  2. Uveljavljanje univerzalne odličnosti in mojstrstva razumemo kot svojo globalno odgovornost v povezovanju in tudi nadgrajevanju s temeljnimi človekovimi pravicami in dolžnostmi.
  3. Univerzalna odličnost poskuša v vsakem človeku odkrivati skrite potenciale za uveljavljanje dobrega, ga spodbujati k preseganju dobrega in zmanjševanju slabega.
  4. Univerzalna odličnost in mojstrstvo je nenehno spodbujanje sebe in svojih bližnjih k boljšemu. V tem smislu si prizadevamo uravnotežiti vzorec razmišljanja in delovanja »imeti – biti« in ne pretiravati z množičnim potrošništvom.
  5. Univerzalno odličnost in mojstrstvo lahko in moramo jemati kot eno samo spodbujanje posameznika k osebni rasti, ki preraste v skupinsko, organizacijsko in družbeno rast.

Družbeno odgovorno sonaravno delovanje

  1. Univerzalna odličnost in mojstrstvo predstavljata napore, želje in aktivnosti, ki vodijo k temu, da bo svet vsaj nekoliko boljši. Temelj je odgovorno ravnanje vsakega človeka, kar se kaže na vseh drugih ravneh delovanja.
  2. Univerzalno odličnost in mojstrstvo bomo omogočali in uveljavljali v smislu enakih možnosti in priložnosti za vse ljudi.
  3. Odličnost človeka se kaže predvsem v tem, da drugega razume kot samega sebe in da drugemu pomaga.
  4. Vse vrste razvoja naj bodo v službi humanega razvoja. Človekov razvoj naj bo merilo vsega razmišljanja in delovanja.
  5. Pri univerzalni odličnosti bomo kot izhodišče svojega razmišljanja in delovanja uveljavljali spoštovanje različnosti.
  6. Pomembna sestavina opisane strategije je tudi svoboda kot vrednota, ki pri vsakem uravnoteženo upošteva pravice in dolžnosti.
  7. Spori se morajo obravnavati vse do tedaj, dokler ne pride s strpnim dialogom do konsenzualne rešitve.
  8. Kljub vsem težavam, sporom in neravnotežju v svetu z idejo o univerzalni odličnosti in mojstrstvu sejemo optimizem, s katerim lahko prebudimo pozitivne notranje moči in želje po presežkih, ki so v vsakem človeku in se potem na širših ravneh združijo v mednarodno koherenco. Ne bo lahko, toda splača se poskusiti.

Usmerjenost v samopreseganje in dosežke

  1. Naše delovanje temelji na sicer izvirno medicinskem načelu primum nil nocere ali najprej ne smemo škoditi. Aktivnosti začenjamo s čim bolj celovitimi analizami in koristmi, ki pokrivajo čim več dejavnikov.
  2. Pri sebi in v svojem okolju širimo in poglabljamo vse vrste aktivnosti, ki so povezane s posebnimi odličnostmi in mojstrstvi. Pod tem razumemo zlasti poslovno odličnost, znanstveno odličnost, umetniško odličnost in etično odličnost.
  3. Univerzalna odličnost je težnja in hrepenenje, ko se povezanost s svetovnim etosom povezuje z ljubeznijo do sebe. Upošteva se filozofija »in – in«, ki išče sinergijo v ekonomiji, kulturi in drugih dejavnostih.
  4. Vodenje z odličnostjo (management by excellence) je nov model vodenja v gospodarstvu in tudi na drugih področjih družbenega življenja. Ponuja nam sožitje odnosov, ki si prizadeva za razvoj, sožitje in zadovoljstvo vseh dejavnikov družbe.
  5. Pri konkretizaciji opisane Otoške rastoče strategije se upošteva tudi uveljavljanje projekta Združena rastoča knjiga sveta, ki ga uveljavljamo v Sloveniji in temelji na enakopravnosti vseh narodov in uveljavljanju pravičnosti. Na prvem kamnitem listu te posebne knjige je zapisano: Naj ne mine dan, da ne bi naredil česa dobrega zase, za družino, za ožjo in širšo skupnost. Na drugem pa: Povečuj in poglabljaj svoje znanje in k temu vabi tudi svoje sodelavce.

Etičnost razmišljanja in delovanja

  1. Uveljavljali bomo otoški rastoči pristop univerzalne odličnosti in mojstrstva, ki temelji na petih samoglasnikih naše abecede, zato je bil poimenovan »pristop A-E-I-O-U«. Predstavlja celovit razvojno naravnan pristop za osebni, timski, podjetniški in družbeni razvoj.
    • Odličnost kot A: ambicija, aspiracija, alternativa, avtonomija, altruizem, analiza …
    • Odličnost kot E: energija, efekt, elan, etika, estetika, emocije, empatija, ekologija …
    • Odličnost kot I: izobraževanje, inovativnost, izboljševanje, igrivost, ideja, implementacija, integracija, instinkt, intuicija, inspiracija, intelekt, interes, izvrstnost, iskanje, imeti, interdisciplinarnost …
    • Odličnost kot O: osebnost, odgovornost, odnosi, optimizem, okolje, organizacijska kultura, osmišljanje …
    • Odličnost kot U: učenje, uveljavljanje, uravnoteženje, uživanje, učinkovitost, uspešnost, upanje, ustvarjalnost, um …
    Ta pristop dopolnjujemo s celovitim obravnavanjem še ostalih črk, saj raziskovanje univerzalne odličnosti in mojstrstva zahteva tudi odličnost kot B: biti…, odličnost kot C: celovitost…, odličnost kot Č: človečnost…, odličnost kot D: dostojanstvo… in tako naprej.
  2. Pri svojem razmišljanju in delu upoštevamo vrednoto uravnoteženosti. Vem, da nič ne vem – skromnost in ponižnost sta izhodišči za naše delo, ki ju kombiniramo z optimizmom. Tudi z majhnim moramo biti zadovoljni. Oholost je bolezen, ki uničuje posameznika, skupino in družbo.
  3. Z uveljavljanjem univerzalne odličnosti in mojstrstva gradimo skupno identiteto. Hkrati smo pripadniki svojega naroda, ki ima svojo identiteto, pa tudi svetovljani, ki jim ni vseeno, kaj se dogaja danes in kaj se bo dogajalo v prihodnosti.
  4. Vrednoti mir in nenasilje sta temelj za razvoj zdrave osebnosti, ki lahko optimalno razvije svoje potenciale. Na tem se gradi zdrava družba na univerzalni ravni.
  5. Univerzalno odličnost in mojstrstvo uveljavljamo na vseh področjih človekovega delovanja. Pozornost in prednost pa namenjamo gradnji skupnega etičnega sistema, katerega izhodišče je Človek in katerega cilj je kulturno in materialno bogato življenje.
  6. Glede na omenjeno misel in cilj naj bi na poti k odličnosti in mojstrstvu večino odločitev sprejemali s konsenzom.
  7. Spoštljivo govoriti in poslušati ter s tem povezana dialog in polilog je naloga in neprecenljiva vrednota na poti k univerzalni odličnosti in mojstrstvu.

3. Popotnica strategiji

V večini civilizacij in verstvih se kot svetla sila, kot vis vitalis, pojavljata sonce – svetloba in zemlja kot nekaj dobrega. Vsi smo sinovi in hčere sonca – svetlobe in matere zemlje. Zato je naša dolžnost, da skrbimo za skupno dobro zemlje in človeka, da bo, simbolično rečeno, na zemlji čim več svetlobe. Podobno jemljemo univerzalno odličnost in mojstrstvo kot nadgradnjo in sožitje dosedanjega znanja o skupno dobrem, humanem in trajnostnem razvoju, vzajemnem spoštovanju, povezovanju, sodelovanju in združevanju.

Pozitivne misli nikoli ne zaidejo, kot ne zaide tudi sonce, bi dejal pesnik. V smislu naše Otoške rastoče strategije naj nikoli ne zaide tudi poznavanje in uveljavljanje univerzalne odličnosti in mojstrstva; predstavlja naj nam eno od pomembnih poti k celoviti uspešnosti na vseh področjih človekovega dela in življenja, ki naj preide v kolektivno zavest in podzavest. V tem smislu bi lahko postal naš moto stavek, ki ga je izrekla Antigona: Ne da sovražim, le da ljubim sem na svetu.

Nič človeškega nam ni tuje. Vendar bomo razmišljali in delovali, da bo skušalo prevladovati več dobrega kot slabega danes, jutri …

Naj končamo z obvezo, da bomo udeleženci forumov odličnosti in mojstrstva pri sebi uveljavljali mednarodno oziroma univerzalno odličnost in mojstrstvo in da bomo po svojih močeh pomagali tudi v drugih okoljih.

Dobronamerni in dobrohotni posamezniki in organizacije,
udeleženci
22. mednarodnega foruma odličnosti in mojstrstva

Growing Otočec strategy of universal excellence and mastery

LUX - EXCELLENTIA EX ORIENTE ET OCCIDENTE, EX SEPTEMTRIONE ET MERIDIE

Entering into the third decade of the Otočec Forum of Excellence and Mastery aimed at reducing the difficulties facing our generation and attempting to enrich universal wisdom, and as part of our vision of aiming for universal excellence and mastery in actions to improve life and work more successfully the organisers and participants in the 22nd Forum of Excellence and Mastery - Otočec 2010 recommend the following document, entitled:

Growing Otočec strategy of universal excellence and mastery

1. Universal excellence and mastery is a synonym for sincere integration and creative co-existence between people at the global level

Our generation lives at a turning point in history, in turbulent times full of disputes, tensions and deep imbalances that could lead to the destruction of our planet. Yet we also have exceptionally developed technology and knowledge that could help eliminate the problems we face. We must work in this world on the basis of a number of key shared values and ethical standards.

We believe in the power of words and particularly the words of universal excellence and mastery, which with values, strategies and activities will help achieve a life of dignity and work and sustainable development. The recommended strategy is an attempt to find a “new pattern of thinking and acting” that will be built on a creative, long-term integration and cooperation between countries and nations and will enrich our life and work.

To start off our thinking we might consider some interesting ideas of great relevance to the strategy:

  • Zarathustra: “Think good thoughts, do good deeds.”
  •  
  • Hugo Svetoviktorski: “Learn everything you can, later on you will see it is all of use.”
  • Blaise Pascal: “It is far better to know something about everything than to know all about one thing. Universal is best.”
  • Theodore Roosevelt: “The happiest people are those that take hold of life in many different ways. People who are unhappy are those who are only interested in one thing, but fate robs them of that too.”
  • Albert Einstein: “Science without religion is lame; religion without science is blind.”
  • Matthew’s Gospel – Golden Rule: “Whatever you want men to do to you, do also to them.”
  • Confucius: “All men are born to share goodness.”

2. Key policies

General policies

  1. The message of the international Forum of Excellence and Mastery has always been based on the idea: “Lux - excellentia ex oriente et occidente, ex septemtrione et meridie”. Light – excellence comes from east and west, and north and south. And that light and excellence and mastery shall be awoken on all continents in every person.
  2. Universal excellence and mastery should be internalised as an important mental image so that they give us energy and form a constant source for our commitment to improving ourselves and surroundings and as a consequence overall global progress. Universal excellence should enrich our relationships and help us build together “shared, tolerant cultural relations”.
  3. Universal excellence and mastery mean that every person can be excellent and a master. The roots of excellence and mastery are innate in humans, but often lie hidden and undiscovered. The construction of a holistic personality should be our key objective.
  4. Universal excellence is a tool that – in addition to other similar activities – will help most to ensuring our lives are full of joy and our work is generally successful.
  5. A person who acts with excellence and mastery must not kill, must not hate, and live out any negative values. They must work alone and with friends to embody positive values and reduce the negative.

Education, upbringing and lifelong learning

  1. Universal excellence and mastery are based on the need for positive thinking and activity by every person. Education and upbringing are based on the principle of help yourself first, and then help others.
  2. By achieving universal excellence and mastery we promote the profound seeking of knowledge, which is closely linked to mutual respect, solidarity, which leads to satisfaction and joy for life and work.
  3. Upbringing has an important role in developing mutual tolerance, altruism and empathy and continual education, which brings different cultures closer together, developing empathy and enhancing co-existence.
  4. Universal excellence and mastery start with the upbringing of our children, so parents and educational institutions have a major responsibility in bringing children up and educating them from the very youngest age in line with human dignity.

Awakening human creative potentials

  1. Our work is directed towards mutual cooperation, without denigration or domination, and where tolerance is one of the basic values.
  2. We understood applying universal excellence and mastery as our global responsibility in achieving and building on fundamental human rights and duties.
  3. Universal excellence attempts to discover and consolidate the hidden potential of every person to realise the good within them and increase it and reduce the bad within them.
  4. Universal excellence and mastery means continually encouraging ourselves and our neighbours to do better. This helps us to balance the “having-being” pattern of thinking and acting, and not to exaggerate with current mass consumerist trends.
  5. Universal excellence and mastery can and must be taken as an encouragement to personal growth which then develops into group, organisational and social growth.

Socially responsible sustainable actions

  1. Universal excellence and mastery represent the efforts, desires and activities that lead to making the world at least a little better – based on responsible conduct by every person and at every level of action.
  2. We will enable and achieve universal excellence and mastery in the sense of equal opportunities for all.
  3. Human excellence is seen primarily in the fact that we understand others as we do ourselves, and help each other.
  4. All types of development should serve human development. Human development should be the criterion for all thoughts and actions.
  5. In achieving universal excellence we will make respecting diversity a cornerstone of our thoughts and actions.
  6. The value of freedom – taking into account the balance of everyone’s rights and duties – is an important component of this strategy.
  7. We will have to deal with disputes until we reach joint solutions via tolerant dialogue.
  8. Despite all the problems, disputes and imbalances, we can sow optimism in the world with the idea of universal excellence and mastery with which we can awaken the positive inner power and desire for achievement that lies within every individual. This can then be united internationally. It will not be easy but it is certainly worth trying.

Focus on self-conquest and achievements

  1. Our actions are based on an original medical principle: “primum nil nocere – first, do no harm”. We start any action with a comprehensive analysis and benefits that cover as many factors as possible.
  2. In ourselves and in our own environments we can spread all forms of actions relating to specific excellence and mastery. This can be understood to include business excellence, scientific excellence, artistic excellence, and ethical excellence.
  3. Universal excellence is a tendency and an eager desire when connection with the global ethos links with love for oneself. Taking into account the concise philosophy “and, and” which seeks synergy in the economy, culture and other actions.
  4. Management by excellence presents a new model of management, both commercial and in other areas of social life. It offers us a symbiosis of relations that seek development, symbiosis, and satisfaction of all factors of society.
  5. The international strategy described has been joined by the “United Growing Book of the World” project, which is implemented in Slovenia and which is based on the equality of all nations and the exercise of justice. In the first stone page of this special book it is written: “Don’t let a day pass without doing something good for yourself, your family, and the narrower and wider community.” The second states: “Increase and deepen your knowledge and invite your colleagues to do the same.”

Ethical thinking and acting

  1. We will use the Otočec growing model of universal excellence and mastery, known also as the “A-E-I-O-U model”, which is formally based on all five vowels of our alphabet. It represents an integral, development-oriented model for personal, team, enterprise and social development.
    • Excellence as A: ambition, aspiration, alternative, autonomy, altruism, analysis, aesthetics, …
    • Excellence as E: energy, education, effect, ethics, emotions, empathy, empowerment, ecology, …
    • Excellence as I: innovation, improvement, idea, implementation, integration, instinct, intuition, inspiration, intellect, interest, integrity, …
    • Excellence as O: optimism, organisational culture, orientation, outstanding, outspoken, obvious, original, …
    • Excellence as U: unique, unity, utmost, up or out philosophy, update, ubiquity, useful, understand, universal, …
    This approach is rounded up by comprehensively considering also other letters of our alphabet, as exploring universal excellence and mastery requires Excellence as B: be, …, Excellence as C: creativity …, Excellence as D: dignity, …, and so on.
  2. We respect the value of balance in our thinking and our work. “I know that I know nothing”. Humility and simplicity are a good base, together with optimism, for our work. We must also be content with small things. Arrogance is a disease that destroys the individual, the group and society.
  3. Through achieving universal excellence and mastery we can build a group identity. At the same time we are part of our own nation with our own identity, but also citizens of the world, who care about both present and future.
  4. The values of “peace and non-violence” form the basis for the development of a healthy personality that optimally develop its potential. These are the building blocks of a healthy society at the universal level.
  5. We will achieve Universal excellence and mastery in all spheres of human action. Close attention and priority are given to building a common ethical system, based on Humanity, with the objective of a culturally and materially-rich life.
  6. This idea and objective should lead us make most decisions on the path to excellence and mastery unanimously.
  7. Speaking and listening with respect, and the dialogue and multi-sided discourse that ensures it is an objective and a valuable skill on the path to universal excellence and mastery.

3. Sound foundation for the strategy

In most civilisation and faiths the sun and light appear as a bright force, a “vis vitalis” and the earth as a positive force. We are all sons and daughters of this sun – the light and Mother Earth. It is therefore our duty to take care of the common good of the Earth and humanity so that – symbolically said – as much light falls on the Earth as possible. We understand universal excellence and mastery as an improvement and symbiosis of knowledge on the common good, humane and sustainable development, mutual respect, integration, cooperation and unity.

Positive thoughts never fade, just as the sun never fades, as a poet may say. In our growing Otočec strategy the understanding and application of universal excellence and mastery also never fades; it offers us one of the most important routes to overall success in all areas of human work and life, which should transfer to the collective consciousness and sub-consciousness. This means our motto could well be the same as Antigone’s: “My nature is for love, not hate.”

Nothing human is alien to us. Yet we will think and act in a way that as much good as possible overcomes what is bad, today, tomorrow and forever.

Let us close with a commitment that as participants in the Forums of Excellence and Mastery we too will achieve and help achieve international and universal excellence.

Charitable individuals and organisations,
participants in the
22nd International Forum of Excellence and Mastery,
Otočec, 20 and 21 May 2010.

Tematski živi forumi

Tematski živi forumi

Tematske žive forume bomo vzpostavil po zaključku letošnjega Foruma odličnosti in mojstrstva. Namenjeni bodo razpravam o vsebinah posameznih referatov in ključnih tematikah aktualnega foruma, iskricam odličnosti kjer bomo želeli slišati vaše izvirne ustvarjalne ideje in predlogom ter pobudam za nadaljnje delo Foruma odličnosti in mojstrstva.