Novice
Predavanje: STANJE IN SMOTRNI TRENDI RAZVOJA SLOVENSKEGA TURIZMA
Fakulteta za organizacijske študije v Novem mestu je danes, 29.9.2016 pripravila predavanje z naslovom: STANJE IN SMOTRNI TRENDI RAZVOJA SLOVENSKEGA TURIZMA, ki ga je izvedel prof. dr. Rok Ovsenik.
Ključni povzetki predavanja:
Turizem:
- je resna gospodarska panoga, ki povezuje svet,
- je sestav „mikro“ ekonomij v celostno podobo okolja,
- je zrcalo identitete družbe, kulture in prostora,
- v poplavi ponudbe konkurenčne prednosti gradi na imidžu okolja, visoki kakovosti in zadovoljstvu gostov,
- je kot produkt sinergija profesionalnosti, avtentičnosti, raznolikosti, atraktivnosti,
- je generator razvoja v okolju,
- konkurenčnost globalne ponudbe generira visoko stopnjo znanja in strokovnosti, inovativnosti in kreativnosti.
Dinamična rast turistične dejavnosti in vse večja globalizacija znanja porabnika spreminja turizem iz klasičnega (hotelirstvo, gostinstvo) v umetnost organizacije užitkov, občutkov in doživetij.
Navajano spremembe prinaša tudi v marketinške koncepte, trženjske prijeme in prodajne metode. Pojavnost na tržičih prehaja iz klasične v dinamično dobo, vstopi na obvladujočih in novih trgih so pogojeni glede na inovativne in kreativne aktivnosti posameznih blagovnih znamk.
V globalni poplavi konkurentov bodo preživeli samo tisti poslovni subjekti, ki se bodo organizirali v smeri nenehnega prilagajanja spremembam in potrebam ter pričakovanjem/željam gostov.
Glede na zgoraj navedena dogajanja v svetu in pričakovane trende v turizmu in hotelski dejavnosti bi bilo smotrno, da strateški razvoj države kot turistične destinacije za prihajajoče obdobje sloni na:
- umestitvi posameznih lokalnih destinacijskih okolij v tri ravni (lokalno, nacionalno, nadnacionalno),
- interaktivnem mreženju (v notranjem okolju - destinacijskem in navzven),
- reorganizaciji notranjega destinacijskega okolja,
- kontrolingu in kakovosti storitev,
- uvajanje notranje oblike destinacijskega managementa v vseh ravneh.
Smiselne smernice in trendi
- Turizem regulirati v smeri razvoja, distribucije in znamke.
- Posodobiti obstoječe zakonodaje v smeri trendov razvoja globalnega turizma in pospeševanja tujih investicij.
- Internacionalizirati turistično ponudbo.
- Preobraziti izobraževalni sistem za področje turizma in hotelirstva (kontaktni personal, operativni management).
- Identificirati nove rastoče trge.
- Poskrbeti za trend rasti nacionalne identitete.
- Vzpodbuditi podporo naroda do turizma.